עיסוי ספורטאים – מה קורה בגוף במהלך פעילות גופנית

עיסוי ספורטאים - מה קורה בגוף במהלך פעילות גופניתהאם ידעתם שספורטאים עושים עיסויי כמה פעמים במהלך השבוע? בעיקר ספורטאים מקצוענים ברמות הגבוהות. עיסוי ספורטאים עוזר לשחרר את השרירים, להרגיע את הגוף, לשפר את מחזוריות הדם ומסייע להתאוששות לאחר אימון/משחק/תחרות שבה הספורטאי לוקח חלק.

עבור אנשים שאינם ספורטאים במקצועם אך עדיין מבצעים מספר פעמים בשבוע פעילות ספורטיבית העיסוי עוזר גם כן ומי שאינו יכול לאפשר לעצמו לפחות עיסוי טיפולי אחד בשבוע לשחרור הגוף רצוי להעלות את העומס בהדרגה ולא להפעיל לחץ על הגוף. כמו כן תמיד ניתן להגיע להסדר מול מכון עיסוי להזמנת מנוי במחיר משתלם.

עיסוי לספורטאים- מה קורה לנו במהלך פעילות גופנית?

פעילות גופנית חיונית מאוד לבריאות הגוף והנפש שלנו. אם היא נעשית נכון היא יכולה לחזק את הגוף, לשחרר מתחים ולחצים, לשפר את מחזוריות הדם בגוף, לסייע בהפחתת הסיכון למחלות, בהורדה במשקל, בחיטוב הגוף ועוד. 

לעתים רבות כדי להשיג את האידיאל הגופני המוצג באינספור פרסומות ושערי מגזינים, אנשים נוטים להגזים בכמות האימונים או בהעמסה על הגוף שלהם. 

כך למשל אדם שלא מתאמן כל השבוע ובאימון אחד שהוא כן הולך הוא מגזים ברמת האינטנסיביות של האימון, כאילו כדי לגשר את הפערים של כל השבוע שהוא לא הלך. גם אנשים שהולכים 6-7 ימים בשבוע בלי לאפשר לגוף שלהם לנוח, להתאושש ולאפשר לשרירים ולרקמות להיבנות מחדש, עשויים לגרום לתשישות הגוף שלהם ואפילו לפציעות. במהלך הפעילות הגופנית נקרעים סיבי שריר ורקמות ולאחר מכן הגוף בונה את השרירים הללו מחדש.

 כאלה הם נבנים מחדש אתם רוצים להיות בטוחים שאתם אוכלים מעט חלבון על מנת שזה יכנס אל השרירים שלכם ולא שהגוף יצטרך לקחת ממאגרי הקלוריות במקום.

כיצד אנשים שלא מתאמנים נכון פוגעים בגוף שלהם?

אימון אינטנסיבי מדי אחת לכמה זמן או ביצוע אימונים ברצף בלי לתת לגוף לנוח יכול להיות הרסני לגוף שלנו. עלייה באימונים בהדרגה יכולה להטיב עם הגוף שלנו. העלאת העומס בהדרגה יכולה לסייע בחיזוק הגוף, יכולת התמודדות עם משקלים כבדים יותר, עיצוב וחיטוב הגוף, חידוד היכולות הגופניות, שיפור סיבולת לב ריאה והעלאת הקיבולת בכל מה שקשור בעומס פיזי באימונים, בספורט ובכל דבר.

זה ההבדל בין אדם שעולה במדרגות ובקושי נושם ואדם אחר שיכול לרוץ אותם ותוך כמה שניות הנשימה שלו תסתדר כאילו זה לא הזיז לו בכלל. עומס יתר על הגוף יכול לגרום לפציעות, קריעת שרירים, התכווצויות ועוד.

עיסוי לספורטאים – כמה להתאמן ולהתנהל נכון גופנית?

חיים מאוזנים ובריאות הם שילוב של תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית מתונה והדרגתית. מוטב להתייעץ עם תזונאית בנוגע לתפריט שלכם וכן עם מאמן אישי או המאמן בחדר הכושר שאתם מתאמנים בו כדי לבנות תכנית אימונים המתאימה ליכולות שלכם ועלייה בהדרגה. 

אם אתם מרגישים שאתם מתאמצים יתר על המידה כדי לבצע תרגילים או כמות מסוימת של דקות על ההליכון פשוט הפחיתו מעט, בצעו אימונים לתקופה מסוימת ולאט לאט תעלו את הזמנים והעומסים.

איך עיסוי ספורטאים יכול לעזור לנו?

עיסוי ספורטאים מורכב מטכניקות עיסוי של מסאג’ שוודי קלאסי ומסאג’ רקמות עמוק. במהלך העיסוי המעסה יבצע תנועות לישה, לחיצה על רקמות העוטפות את השרירים ולחיצה בנקודות אסטרטגיות שונות בגוף שלכם על מנת להפחית כאבים, לשחרר מתחים ולחצים בגוף ולעזור לאושש את השרירים ולשפר את זרימת הדם בגוף. 

ספורטאים נוהגים לעשות עיסוי זה מספר פעמים בשבוע עם המעסה האישי של הקבוצה בה הם משחקים, ספורטאים עצמאיים נוהגים לקבל עיסוי מהרופא הפרטי או לקבל עיסוי במקום בו הם שוכנים לאותו שבוע בשל תחרות ספורטיבית או מחנה אימונים. אנשים שאינם עוסקים בספורט כמקצוע אלא רק מבצעים ספורט כמה פעמים בשבוע לצרכיהם האישיים יכולים להגיע לפחות 1-2 פעמים בחודש לעיסוי זה לצורך התאוששות ושימור הגוף.

סרטון על עיסוי ספורטאים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב email
Email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

אנחנו כאן בשבילך